3PL – outsourcing af din logistik
3PL er et af de begreber, der tit kommer på banen, når man snakker webstore løsninger. Det betyder, at hele it-delen af lager- og ordrestyring bliver lagt over til en tredjepart, som er specialiseret i dette. Med Store-pit som 3PL-partner har du hele tiden fuld adgang til dit lager- og ordreflow og status på ordrerne. Med andre ord kan du følge varens rejse fra a-z, og du kan trække statistikker og få overblik, så du kan optimere dit salg.
Hvad betyder 3PL?
3PL er et begreb, man tit hører om i forbindelse med en webstore. 3PL står for 3. parts logistik. Det vil i praksis sige, at man udliciterer al sin logistik til en partner uden for huset. Det er der flere fordele ved. Med 3PL er der hele tiden styr på virksomhedens lager, fordi hele den fysiske lagerdel ligger hos en specialist, der har oparbejdet stor ekspertise på området. På den måde kan vi finde de bedste aftaler med shippingfirmaer og andre transportører.
Der er typisk en systemintegration mellem det eksterne web lager og webshoppens ordresystem. På den måde kan ordrer gå direkte fra webshoppen til det eksterne webshop lager. Det giver en høj effektivitet og giver den mindst mulige fejlmargin.
3 PL er en løsning på linje med cloudsystemer og andre løsninger. Man samarbejder med eksterne partnere om at overtage visse dele af virksomhedens praktiske funktioner. Det handler om at få løst sine opgaver effektivt og få fordelt opgaverne, så man hver især tager hånd om dem, man er bedst til at løse.
3PL giver dig en masse fordele i hverdagen
Det helt grundlæggende er, at du slipper for selv at investere i et it-system til håndtering af hele logistikdelen i din webstore. Det tager andre sig af – helt som ved en cloud-løsning. Og hos Store-pit integreres dit salgssystem med vores logistikstyringssystem, så du kan levere dine ordrer digitalt til os, uden at der skal ske nogen yderligere behandling af ordren. Du sparer med andre ord masser af tid og mindsker risikoen for at der kommer fejlordrer betragteligt.
Med adgang til vores 3PL it kan du hele tiden følge dine vare fra a – z. Det er også nemt at få overblik over salget i din webstore. Du kan trække statistikker, der viser, hvilke varer der har den hurtigste lagergennemstrømning, så du kan optimere driften af din webshop. Når du hele tiden hurtigt og nemt kan blive opdateret på dit salg, kan du skabe mersalg, fokusere på dine kunder og udvikle din e-business.